Współuzależnienie - po drugiej stronie nałogu

Wszystko związane z chorobą alkoholową.
Uzależnienie od alkoholu i współuzależnienie.
Jeżeli alkohol, koalkoholizm jest problemem w Twoim życiu, to właśnie jest miejsce dla Ciebie

Moderatorzy: lulla, Opiekun Strefy Problem

Re: Współuzależnienie - po drugiej stronie nałogu

Nieprzeczytany postautor: Ulung » 06 lut 2016, 20:37

Kasiu, Jura ma w 100% racje. Ratuj sie i nie ogladaj na za siebie. Jeżeli stanie sie cud, i mąż się zmieni to albo znowu zawalczy o Ciebie albo Ci podziekuje że Twoje odejście pomoglo mu osiągnąć dno. Ja w swoim życiu mialem to drugie. Nie jestem profesjonalistą, ale co do siostry to ja mam taka wlasna terorie. Często w rodzinie jest potrzebny jeszcze ktos "gorszy" by móc sie nie tylko z nim porownac, ale by i mieć o kim gadać. Tak żeby nie musiec samemu zadac sobie pytania, co ja zrobilam/lem dla potrzebujacego pomocy. Żeby nie musiec myśleć czemu w rodzinie jest tak wielu np pijących. Po prostu znajduje sie 'winnych" ich uzależnieniu. No i sprawa z głowy a przy okazji wybiela się jeszcze swojego członka rodziny, krewnego. Wiem że teraz nie będziesz miala "glowy" do czytania, ale jak się uspokoi wokół Ciebie to może przeczytaj "Żyć i przetrwać w rodzinie" Skynner i Cleese.
Awatar użytkownika
Ulung
Pisarz
Pisarz

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Nieprzeczytany postautor: Jura » 06 lut 2016, 21:30

Nie przejmuj się co rodzina myśli. To ich myśli i na nie nie masz wpływu, więc nie ma sobie co tym głowy zawracać. Ważne co ty myślisz o sobie...

Kasiu, znasz przecież stare przysłowie, że "Lepiej późno niż wcale"... To nie jest gra komputerowa, gdzie masz ileś tam żyć... To życie i nawet tą drugą jego połowę dobrze jest przeżyć po ludzku jak na to zasługujesz.

Jeśli człowiek sam siebie nie kocha, to nie jest również w stanie pokochać innych... Zacznij na początek sama siebie doceniać, polubić to i na miłość do siebie przyjdzie czas... Czas na życie swoim życiem...