chyba mam problem (student23)

Jesteś nowy/nowa na forum Strefy Problem?
Tu możesz się przedstawić i przywitać.

Moderatorzy: lulla, Opiekun Strefy Problem

chyba mam problem (student23)

Nieprzeczytany postautor: student23 » 05 paź 2008, 00:36

Przed chwila lecial program w telewizji na temat uzaleznienia i jeden z terapeutow powiedzial ze aby wyleczyc sie z alkoholizmu trzeba osiagnac dno. Ja wiem ze mam problem, ale nie chce osiagnac dna. Widze ze na forum sa sami raczej starsi ludzie wiec nie wiem czy ktos mi pomoze, chociarz nie wiem do konca czy jest ze mna az tak zle, ale robiac sobie testy na stronach dla alkoholikow widze ze raczej mam powazny problem. Moze napisze troche o sobie, jestem studentem 5 roku mam 23 lata, pic zaczolem w wieku 15lat. 80% moich znajomy z tego co widze (patrzac po tych testach) tez ma raczej podobny problem, jak chyba wiekszosc studentow. Zawsze sie ktos znajdzie zeby sie nawalic nie wazne czy to srodek tygodnia czy oczywiscie weekend. Nikt u mnie w rodzinie nie byl alkoholikiem ani nie znalem chyba "alkoholika z prawdziwego zdarzenia" tzn chodzi mi o obraz czlowieka lezacego pijanego na ulicy. Nigdy chyba nie bylem na imprezie gdzie sie nie pilo i nie wyobrazam sobie takiej (chyba miedzy innymi tu tkwi moj problem). Na trzezwo nie wyobrazam sobie zebym poderwal jakas laske, tanczyl na imprezie, zebym byl dusza towarzystwa jak zwykle. Jesli staram sie odmowic to oczywiscie jestem krytykowany, ale szybko znajde jakies zalety picia (mimo iz np mam na nastepny dzien egzamin). Zdarzalo mi sie upic przed randka zebym byl "bardziej rozmowny" i wyluzowany (jest mi z tego powodu wstyd). Staram sie nie pic duzo jesli wiem ze mam prowadzic samochod na nastepny dzien (z tego sie ciesze), ale 2 piwka sie wypije. Niedawno otworzylem swoja firme i wiem ze jesli bym nie pil bardziej bym sie jej posiwecil bo w dzien po piciu to nic mi sie nie chce mimo iz nie mam jakis strasznych kacow i od jakis 6 lat nie zdazylo mi sie wymiotowac po alkoholu (mo