Nie wiem jak mam skończyć z alkoholem

Wszystko związane z chorobą alkoholową.
Uzależnienie od alkoholu i współuzależnienie.
Jeżeli alkohol, koalkoholizm jest problemem w Twoim życiu, to właśnie jest miejsce dla Ciebie

Moderatorzy: lulla, Opiekun Strefy Problem

Nieprzeczytany postautor: Filip87 » 15 sie 2009, 20:33

Witam.
Jestem Filip i mam 23 lata. Chyba mam lekki problem z alkoholem, bo jak przeczytałem na waszej stronie post jakiejś osoby która napisała, iż 3 dni picia to "ciąg alkoholowy" nogi mi się lekko ugięły. Właśnie wychodzę z takiego ciągu bodajże ośmiodniowego. Dusi mnie trochę kac (drugi dzień), mam tą świadomość, że źle robię pijąc ale nie umiem sobie z tym poradzić, w mojej rodzinie niema i nigdy nie było problemów alkoholowych, nie jestem bogatym syneczkiem tatusia i ogólnie piję za swoje. Studiuję dziennie na jednym z najbardziej ścisłych kierunków na Politechnice oraz równolegle uczę się zaocznie. Niestety do tego wszystkiego jeszcze piję, przebywam na codzień z ludźmi którzy piją, wszyscy moi znajomi piją, większa część pali zielsko ale ja na szczęście chociaż od tego jednego problemu jestem wolny. Jedną z niewielu rzeczy jakie utrzymują mnie czasami w trzeźwości jest mój samochód, ponieważ nigdy nie jeżdżę po alkoholu ani tawet wtedy kiedy istnieje chociaż cień szansy że wydmucham za dużo. Kiedyś potrafiłem przez rok nie wypić nawet piwa i na Sylwestra nie wypić kieliszka "Szampana" ale kiedy zakończyłem przygodę ze sportem ze względu głównie na brak czasu i możliwości regularnego jego uprawiania w praktyce popadłem w alkoholizm. Z dobrym wiatrem za trzy semestry zostanę inżynierem, boję się jakichś specjalistycznych konsultacji, AA itp. ponieważ nie wiem czy takie coś nie może mi popsuć papierów. W moim świecie z każdej strony atakuje mnie alkohol, a najgorsze jest to, że ja tak naprawdę lubię wódkę, piwo i wino. Są także i jaśniejsze strony tematu: nie uczęszczam na żadne dyskoteki, i praktycznie rzecz biorąc nie mam kontaktu z narkotykami i