rrita1

Jesteś nowy/nowa na forum Strefy Problem?
Tu możesz się przedstawić i przywitać.

Moderatorzy: lulla, Opiekun Strefy Problem

Nieprzeczytany postautor: rrita1 » 21 maja 2010, 13:36

Witajcie!
Ja jestem 12 lat z alkoholikiem (jestemy 10 lat po slubie). Dopiero niedawno zaczelam terapie i terapeuta namawia mnie na zlozenie wniosku o przymusowe leczenie do prokuratury. Czy ktos ma to za soba?
Ja tez doswiadczalam skrajnych emocji (kocham - nienawidze), ale chyba doszlam juz do kresu - jesli teraz nie zdecyduje sie cos z tym zrobic, to juz nigdy. W pierwszej kolejnosci chce zlozyc ten wniosek - a jest to dla mnie bardzo trudne - w perspektywie chce walczyc o uwolnienie sie od meza, zapewne rozwod itp.
Na pewno nie bedzie latwo, bo maz sam nie odejdzie, bede musiala robic wszystko "na sile", mam wrazenie, ze on doskonale to czuje... Na pewno sam z siebie sie nie wyprowadzi, mimo ciaglych obiecanek itp.
Troche chaotyczny ten moj post, wybaczcie, moze kiedys napisze wiecej.
rrita1
Nowozarejestrowany
Nowozarejestrowany
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:21
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Nieprzeczytany postautor: xxx » 21 maja 2010, 13:39

w tej chwili nie ma czegoś takiego jak "przymusowe leczenie przez sąd czy prokuraturę"
:)
xxx
Mega pisarz
Mega pisarz
 
Posty: 926
Rejestracja: 01 cze 2005, 08:46
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Nieprzeczytany postautor: Leszka » 21 maja 2010, 13:52

Witaj Rrita1,
Nie warto się szarpać z leczeniem przymuowym, z alkoholizmu nie da się siłą wyleczyć.
Dobrze że chodzisz na terapię....rób to dla siebie.
Skrajne emocje są normą u osoby współuzależnionej normą...powoli, powoli zaczniesz panowac nad swoim chaosem w życiu...tylko powoli i konsekwentnie do porzodu, dlatego moim zdaniem powinnaś skupić się na sobie, nie na mężu!

Pozdrawiam,
Leszka:)))
Awatar użytkownika
Leszka
Mega pisarz
Mega pisarz
 
Posty: 706
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 22 paź 2008, 18:54
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Nieprzeczytany postautor: rrita1 » 21 maja 2010, 14:36

Dzieki Leszka,

ja wlasnie probuje skupic sie na sobie, a zgloszenie do prokuratury (z uwagi na przemoc psychiczna) traktuje jako pomoc sobie, a nie mezowi. Taki pierwszy krok.
Moj terapeuta w kazdym razie uwaza, ze jesli tego kroku nie zrobie - niezaleznie od tego, czy moj maz podejmie leczenie czy nie - nie posune sie dalej...
Rozumiem, ze nie ma teraz czegos takiego jak "przymusowe leczenie", ale sad moze skierowac na leczenie, prawda? Alkoholik moze to leczenie podjac lub nie, to juz jest inna sprawa...

Czytajac to forum widze ze mnostwo osob doradza rozstanie sie z alkoholikiem, i ja to doskonale rozumiem, ale dla osoby "wspoluzualeznionej" - a przynajmniej dla mnie - to wlasnie jest najwiekszy problem - budzi we mnie najwiekszy opor... Mimo tego, ze rozumiem, ze tak bedzie dla mnie najlepiej. Mimo tego, ze teoretycznie powinno to byc proste - zmienic zamki, spakowac, wystawic za drzwi, ewentualnie wezwac policje. Ale to wlasnie nie jest dla mnie proste, wydaje mi sie wrecz niemozliwe, i miedzy innymi dlatego chodze na terapie.
rrita1
Nowozarejestrowany
Nowozarejestrowany
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:21
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Nieprzeczytany postautor: xxx » 21 maja 2010, 14:58

nie, sąd już nie może skierować na leczenie z alkoholizmu.
Prawo zostało zmienione.
:)
xxx
Mega pisarz
Mega pisarz
 
Posty: 926
Rejestracja: 01 cze 2005, 08:46
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Nieprzeczytany postautor: rrita1 » 21 maja 2010, 16:02

a masz moze jakis link do podstawy prawnej?
rrita1
Nowozarejestrowany
Nowozarejestrowany
 
Posty: 3
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:21
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Nieprzeczytany postautor: romek_eM » 21 maja 2010, 16:37

Cześć,
u nas w Klubie możesz zasięgnąć szczegółowej porady prawnej. Zadzwoń w godzinach przyjęć prawnika. link do strony Klubu Przypuszczam, że w Krakowie też jest jakiś gminny punkt w którym porad udziela prawnik.
Pozdrawiam
romek_eM
Użytkownik forum
Użytkownik forum
 
Posty: 63
Rejestracja: 22 mar 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz


Wróć do Centrum Powitań

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości